Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av LE - 28 oktober 2008 22:39

Dags för ett sminkningstips.


Jag har alltid tyckt att det är snyggt när man börjar från ögats innerkant med en ljus färg och tonar det mörkare utåt, men jag har aldrig orkat försöka göra det själv, jag har tyckt att det sett för svårt ut.

Men jag provade för ett tag sen (ganska längesen faktiskt) och det var ju inte svårt alls.

Nu ska jag göra en guide till hur ni gör så jag har gjort på bilden, självklart finns det många andra sätt att göra det på.


1. Ta först antingen en vit kajal eller vit ögonskugga och lägg färgen vid ögats innerkant och en bit in på ögonlocket.  Själv tycker jag att det är enklast med kajal.

2. Måla nu med eyeliner, alternativt en väldigt svart ögonskugga och lägg längst ut på ögonlocket och gör en snygg avslutning. Jag använder alltid eyeliner och jag ska ha en 'tagg' eller något annat, som på bilden. Men ska jag bara ha svart så tar jag ögonskugga.

3. Ta en grå eller mörkgrå ögonskugga och lägg emellan så färgerna tonar ut sig och det ser bra ut.


Fråga gärna om det är något ni undrar över!

Det kan vara lite pilligt i början men ju mer man gör det ju enklare blir det!


Erika.

Av LE - 28 oktober 2008 20:57

Okej, bloggen har varit död.

Jag tänkte liva upp den lite med ett inlägg. (hahaha - erkänn, det var roligt?)


I alla fall. Idag var jag och köpte detta läppglans; Isadoras Pump n' Plump läppglans. Jag köpte inte färgen på bilden utan jag köpte en mer naturlig färg, nummer 55 - pearly vanilla.

Detta läppglanset ska egentligen förstora läpparna, och jag märkte det lite, men bara lite. Det kan också vara så att det vid regelbunden användning förstorar läpparna, jag vet inte. 

Men det har en bra konsistens och fina färger.


Dock lite dyrt, 119 :- fast det ser ut att räcka länge.


Erika.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hut hittade du hit?
 Blev tipsad om den.
 Såg på startsidan.
 Sökte på mode-bloggar på google.
 Hittade på google vid random-sökning på något.
 Annat alternativ.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards