Alla inlägg under augusti 2008

Av LE - 18 augusti 2008 00:11

Hejsan.

Längesen jag bloggade nu. Jag har varit upptagen hela tiden, först var jag i stockholm och sen åkte jag kryssning till Helsingfors. Åter till saken. I helsingfors köpte jag en kort kofta, men ärmar till armbågarna på Esprit för ungefär 200 kronor på rean. Jag har inte sett den modellen här i stan, så jag passade på. Bild kommer senare. På båten köpte jag också ett puder (se bilden).



Detta inlägget skulle jag egentligen tillägna mitt smink.
Jag är en sån person att jag köper smink hela tiden, så jag har ju testat en del.

På bilden är det sminket jag har just nu, och jag tänker fortsätta med det för det är riktigt bra, i alla fall allt utom eyelinern.


1. Wonder Finish [flytande fondation, maybeline, ca 140:-, superbra.]

2. Define-a-lash [volume mascara, maybeline, ca 120:-, också den är jättebra, mina korta ögonfransar blir långa och snygga! Haha.]

3. LineDefiner [kajal, maybeline, 90:- Jättebra den också, blir svart, och inte grå som en del kan bli.]

4. Glossy eyeliner [Eyeliner, Isadora, ?:-. INTE bra. jag avråder från att köpa den, den kladdar och är jättekonstig, så är Hm's mycket bättre, och billigare!]

5. True Match [Super-blendable powder, Lóreal, kostade 96:- på båten men är lite dyrare i affärer. Jättebra puder. Det bästa jag någonsin haft, och det täcker jättebra, glänser inte.]

Erika.

Av LE - 13 augusti 2008 18:40

Hejsan hejsan, ett tag sedan Erika skrev något, undra vad hon har för sig egentligen. ;)
Dagens sminkning i alla fall, använde min rosa ögonskugga från Make up store jag haft med i bloggen innan, och sedan blandade jag en egen skugga, med lite blått, rött och lila. Vågad sminkning minsann, men sällan jag har mycket färg på sminket så varför inte. Får bli en ny trend hos mig kanske? (:
Ha det bra!

Lisa.

Av LE - 12 augusti 2008 14:59

Jag är lite rastlös, suge på att ta en fika på staden med någon rolig filur, får se hur det blir med den saken. Lägger upp en dages-outfit bild i min rastlöshet, aldrig gjort det så det är väl på tiden.
Rutigt blir det idag, kommer bli stort i höst med rutigt så jag har redan inskaffat mig en rutig stor-skjorta från Bik Bok. Har den med ett par ganska tjocka leggings som går ner till fotknölen ungefär. Ett svart linne under skjortan och ett "kassetband-halsband" till. Uppvikta armar och min mammas gamla skinnväska till blir grädden på moset. Gillar den, brun och lagom stor ifall man bara vill ha mobil och pengar med sig ut t.ex
Det var det, kanske blir det lite fika-time för mig snart då, så jag får komma ut på staden lite, annars hade jag ju kunnat sätta på mig ett potatis-säck idag om jag skulle velat det. (:

Lisa.

Presentation

Omröstning

Hut hittade du hit?
 Blev tipsad om den.
 Såg på startsidan.
 Sökte på mode-bloggar på google.
 Hittade på google vid random-sökning på något.
 Annat alternativ.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards